Mind Your Breath

Upptäck vad en förbättrad andningsteknik kan göra för din hälsa, prestation och stresscoping.

Andningsskolan Mind your breath

Jag erbjuder personlig träning och utbildning för att genom en förbättrad andning skapa en bättre hälsa. Jag ger enskilt stöd såväl som stöd till grupper. Ett vanligt upplägg är en kurs som pågår under tre veckor med tre kurstillfällen om 75 minuter vardera samt egen träning mellan kursträffar. Detta är även en bra friskvårdsinsats på arbetsplatsen. Utbildning och personlig träning erbjuds online och live.

Jag erbjuder även kortare föreläsningar som ger kunskap om en funktionell andning, varför det är viktigt att andas funktionellt samt ger tips som kan förbättra andningsvanor direkt.

Mind Your Breath är min metod som jag utbildar och coachar enligt. Den bygger på att öka kunskap och medvetenhet samt på praktisk träning. Den har 3 delar.

  1. Andningsteori
  2. Andningsteknik
  3. Andningsträning

Sagt om andningsskolan

Tusentack för all inspiration, kunskap och glada skratt. Vill verkligen varmt rekommendera den här kursen! Jag hade noll koll när jag började, men förstår nu äntligen varför andningsteknik är så viktig och hur den hänger ihop med resten av kroppens mående. Bättre instruktör och inspiratör kunde vi inte önskat oss!

Kursdeltagare hösten 2020

Boka plats på andningsträning

Varför andningsträna?

Även om andning är en automatisk funktion som vi inte behöver vara aktiva runt för att den ska fungera så är det många av oss som inte andas på ett hälsosamt sätt. Som i så många andra sammanhang är stress den största boven i dramat. Det handlar då om att stressystemet aktiverar en viss typ av andning som vi sällan har behov av i vårt dagliga liv. Den stressrespons vi är utrustade med bygger på en annan typ av utmaningar än de som vi blir stressade över i vår tid men samma stressreaktion utlöser med en ytlig, hög och översyresatt andning. Denna typen av andning göder stressystemet ytterligare. En ond cirkel. Och tvärtom kan vi också skapa en större stress-resiliens genom att tänka på och korrigera vår andning.

Det finns även andra faktorer som påverkar hur vi andas som exempelvis en hopsjunken hållning vilken gör andningen mer ytlig. 

Att förbättra sin andning är ett enkelt sätt att snabbt förbättra sin hälsa och prestation. En sund och situationsanpassad andningsteknik har potential att ge

  • Mer energi
  • Ökad fettförbränning
  • Minskad stress
  • Bättre sömn
  • Bättre matsmältning
  • Rakare tänder (!)
  • Starkare hjärta
  • Bättre idrottsprestation
  • Mindre oro
  • Mindre smärta
  • Bättre immunförsvar

Det går att öva in nya andningsmönster, resultat brukar komma ganska fort dessutom. Är du intresserad av att förbättra din andning är du välkommen att gå min andningsskola, Mind Your Breath. 

Andas med hjärtat

Här i webbshopen kan du köpa en liten enkel kurs som jag valt att kalla Andas med hjärtat. Med den får du en vetevärmare i formen av ett hjärta som du får instruktioner kring hur du kan använda för att träna din andning. Du får en skrift som ger introduktion till andningslära och andningsträning samt ett andningsträningspass - andas med hjärtat

Yoga Breath online

Tillgång till en plattform med kunskap och lektioner för att förbättra din andning hemifrån. Du får: Texter, nedladdningsbart material, länkar, tips och 5 lärarledda lektioner för fritt utnyttjande.

599,00 kr

Andas med hjärtat

I priset ingår en vetevärmare i form av ett hjärta, du väljer tyg i meddelanderutan när du beställer. Även en folder med information om andning och andningsträning samt träningspasset Andas med hjärtat ingår. Hjärtat kan värmas och kylas och har många andra användningsområden, t ex för att lindra spänningshuvudvärk, mensvärk, som fickvärmare mm. Hjärtat mäter ca 17 cm på bredaste stället och väger ca 150 gram. Bomullstyg och hela vetekorn som fyllning. Tyget är inte avtagbart.  Pris inkl frakt, emballage och moms. Skickas som brev med vanlig post.

250,00 kr